3 d’abr. 2018

baetulo

bust de Marc Aureli Marcial a Badalona

“Anar a Baetulo era una festa per mi.  La raó principal era que allà,  a casa dels oncles, em trobava amb el meu cosí Quint,  un membre de la família amb qui encara conservo una bona amistat.  Però també m'agradava anar-hi perquè m'hi sentia a gust,  a Baetulo,  una ciutat situada davant del mar, d amunt d'un petit turó i flanquejada per dues rieres. I com la meva,  també era petita. Potser per aquesta raó la vaig adoptar com a segona ciutat. He estimat Tarraco, Roma, Tibur i Cartago,  i tal vegada hauria d'afegir-ne unes quantes mes,  però després de Barcino,  es Baetulo la ciutat que porto al cor.

casa dels Dofins, Badalona


Amb en Quint sempre discutíem sobre quina de les dues ciutats era mes important. Cadascú de nosaltres aportava fins a l'infinit els arguments necessaris per fer prevaler la seva opinió.

He de reconèixer que jo no volia que fos dit que Baetulo tenia mes «coses». Envejava el seu teatre, que era visible des de la via Augusta i des de el mar perquè estava situat a la part alta de la ciutat, prop del fòrum. I les termes, sobretot les termes.”

Barcino
Maria Carme Roca
Columna, 2009
Pàgs. 71-72

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada